X
تبلیغات
نوجوانان پرسپولیس رشت - فوتبالیست ها زود بخوابند :
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- <<<<<<<<<< به وبلاگ پرسپولیس رشت خوش آمدید >>>>>>>>>>>> --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نیما سمندری - افشار پورمند - علی بهرام نژاد - نیما حسن پور - جواد باقر زاده - رامین خوش چهره - میرمحمد میرباقری - مهرگان فروتن - فرحان یوسفی - آرین داداش زاده - علیرضا نوری - بهمن برجسته - دانیال تجارتی - محمدجواد نوازنده - حمیدرضا جوانمرد - محمد پورقربان - رضا عاشوری - مهدی خدامهری - مهدی کلامی - امیرحسین غلامی - محراب اخوان - مهیار خدایاری - علیرضا حسن زاده - علی مسچی - (بازیکنان نونهال تیم : - امیرارشد یاری - آرمان غلامعلی زاده - احمدرضا نیکو - امیرحسن رئوف - امیرحسین برگ بیدی - عرفان فلاح دوست - سینا مودتی

اسامی بازیکنان تیم نوجوانان 93-92

تاريخ : شنبه هفدهم فروردین 1392 | 13:35 | نویسنده : روابط عمومی باشگاه پرسپولیس رشت

حداقل شش تا هشت ساعت خواب در شبانه‌روز برای فوتبالیست ها مفید است.

اگر مد نظر ما بازیکن حرفه‌ای باشد که ورزش قهرمانی انجام می‌دهد، باتوجه به نوع سوخت و ساز در ورزش مربوطه، به استراحت تمایل بیشتری نشان می‌دهد. البته در ورزش‌های سرعتی و استقامتی، میزان استراحت ورزشکاران با هم متفاوت است.

کمبود خواب می‌تواند یک بازیکن حرفه‌ای را از مسابقات ارشد خود خارج کند ولی تنظیم خواب هم نمی‌تواند انگیزه اصلی برای قهرمان شدن فرد باشد. اگر بازیکن تمرین و خواب خود را خوب انجام داده باشد و سلول‌هایش بازیافت کافی را داشته باشند، عملکردش خیلی بهتر از بازیکنی است که استراحت کافی نداشته و قبل از مسابقه در استرس به سر برده است.

حداقل شش تا هشت ساعت خواب در شبانه‌روز برای افراد ورزشکار و غیرورزشکار توصیه شده است که البته این موضوع تاحدودی به ژنتیک فرد و ساختار جغرافیایی و منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کند نیز برمی‌گردد

توصیه شده که زمان خواب در ساعات اولیه شب اتفاق باشد چرا که اگر بازیکنان اول شب بخوابند، صبح زود بیدار شده و این موضوع موجب می‌شود عضلات فرد با تمریناتی که در طول روز می‌خواهد انجام دهد، سازگارتر باشد.

کم خوابی موجب می‌شود که ساختار بیولوژیکی فرد به هم بریزد و بر سیستم ضربان قلب و تنفس تاثیر‌گذار است که همه این‌ها درنهایت می‌تواند بر عملکرد ویژه بازیکن اثر منفی بگذارد.

خواب روز می‌تواند مکمل خواب شب باشد ولی درمان نیست و هیچ وقت توصیه نمی‌شود که فرد شب کمتر بخوابد و روز را جایگزین آن کند.



  • شهر قشنگ
  • گلوله